| PROJECT 2   Het opknappen vd gebouwen en aanbrengen van zonnepanelen voor electriciteit

Dit tweede project is samen met de Stichting, en met geld en hulp van een viertal managers van de ABN-AMRO voor een deel gerealiseerd

In april 2007 hebben we met de vier managers met versteking van twee echtgenotes

een week lang in een van de patiëntenzalen van het ziekenhuisje overnacht en gegeten.

In deze week zijn al de gebouwen onderhanden genomen en goed in de verf gezet.

Wij zouden geen Nederlanders zijn als we niet een extra Nederlands kenteken achter gelaten zouden hebben.

Op ieder gebouw werd een of meerdere tulpen geschilderd.

Ook werden de door de ABN-AMRO gesponsorde zonnepanelen met bij

behorende apparatuur geplaatst door de firma Gam Solar, hierdoor hadden we

tijdens ons verblijf al elektriciteit in het gebouw van de v kliniek.

Een systeem is zo samengesteld dat er in de komende jaren meer panelen

bij geplaatst kunnen worden, zodat we niet alleen lampen maar ook medicijnkoelkasten op kunnen laten draaien.

Tijdens ons verblijf zijn er twee kinderen geboren en hebben we samen met de Kady, de verpleegkundige en Yhan Kuba, de laborant mee poli gedraaid.

Tijdens ons verblijf  hebben we Yhan Kuba en  Kady laten zien dat je wonden niet in eerste instantie met antibiotica moet behandelen maar drie maaldaags in water met waspoeder de wonden schoon moet maken en goed verbinden.

De resultaten waren verbluffend, voor de wonden wordt nu bijna geen antibiotica meer gebruikt waardoor de kosten voor medicijnen flink gedaald is en dit geld aan andere doeleinden kunnen besteden.

Met een bescheiden bedrag van € 4000,- kunnen we dit gebouw volledig voorzien van elektriciteit.

Sponsoring of donatie ( in welke vorm dan ook ) voor dit project zijn daarom altijd welkom.