Bankrekeningen:

Stichting Steun aan Gambia:

NL44 INGB 0006527522

Inschrijvingsnr. KvK: 09160994

Stichting Steun Aan Gambia

Visstraat 36,

5345 DJ Oss

Email: gabriel52@hotmail.nl

RSIN/Fiscaalnummer 816881078

| PROJECT 1   Het intichten van de kliniek en polikliniek

Het inrichten van de kliniek is afgerond en ligt al weer een paar maanden achter ons.

Het verzamelen van medische materialen  is voorspoedig verlopen.

Zowel via particulieren als het Universitair Medisch Centrum Nijmegen werden veel goederen ingezameld.

Door de particulieren werden vooral kleren en speelgoed gedoneerd en via enkele Fabrikanten zoals:

Becton Dickinson

Van de Putte Medical Bv.

Codan Bv. Rolstoelen

werden  medische verzorgings materialen ter beschikking gesteld.

Het Comité van Somita verzorgde, in een goede samenwerking met ministerie van gezondheidszorg in Gambia, de invoer papieren.

Door deze voortreffelijke samenwerking bleven de kosten voor transport in Gambia beperkt tot de kosten voor het containerbedrijf en het transport van de container van de haven naar Somita.

In Somita was een overweldigend ontvangst georganiseerd en werden wij met drie leden van de stichting benoemd tot burgers van Somita en kregen een daarbij behorende oorkonde overhandigd.

De Kliniek functioneert nu met een verpleegkundige en een laborant, dat dit te weinig is weten we, maar samen met het Comité van Somita en het in het achterland van Gambia gelegen Bwiam ziekenhuis,blijven we verder bouwen aan een goede toekomst.